Mesajlaşma Uygulama Karşılaştırması

Mobil cihazlar arttıkça,Internet kullanımı da mobile dogru hızla ilerliyor. Bütün bunlar olurken artık günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası olan sosyal medya uygulamalarıda her gün sıklıkla kullanılıyor.Bununla beraber SMS in yerini artık mesajlaşma uygulamaları almış durumda ve her geçen gün işlevsellikleri artıyor.

Bende buradan yola çıkarak bir araştırma yaptım ve popüler tüm bilinen uygulamaları bazı özelliklere göre karşılaştırdım. Eksik ,unutulmuş, hatalı bilgiler varsa lütfen bana bildirim yapın ve tabloyu güncelliyelim.

chatapps-compare

 

Kişisel görüşlerim

  • Skype,Tango,Google Hangout,Viber gibi uygulamaları chat progralarının dışında değerlendirdim.
  • Telegram tüm platformlarda çalışması,encrypted chat özelliği ile benim 1 numaralı favorim tablodanda anlaşılacağı üzere
  • Ayni kategoride Facebook ve Hangout kontaklariniz ile secure chat yapmak istiyorsaniz ChatSecure onerim (IOS-Android)
  • Anonim olarak chat yapmak isterseniz CryptoCat olabilir(IOS)
  • Babel,SnapChat ergen sohbetlerine uygun (IOS-Android)
  • TigerText kurumsal mail ile active edilebiliyor hotmail,gmail.yahoo vs ile aktivasyon olmuyor kurumsal mail ile aktivasyondan sonra personal chat mumkun (IOS-Android)
  • Wickr bir cok ozelligi ile Telegram’a en yakin uygulama auto login on-off ozelligi Telegram’a göre artısı mesajlarin mesajlarin cihazlar arası sync olmamasi eksisi (IOS-Android)

O uygulama güvenli değil,bu daha güvenli vb.tartışmalarına girmek istemiyorum benim için birinci kriter multiplatform çalışan,hızlı olan uygulamalar diğer yandan bakıldığında kullanıcıdan çıktıktan sonra bir sunucu üzerinden geçen bilginin bir yerde depolanmadığını söyleyemeyiz! Uygulamaların çoğu bunun aksini söylesede…

Unutmayalım dijital ortamda hiç birşey gizli kalmayacağı gibi,ulaşılamaz-depolanamaz da değildir…

6 comments

Leave a comment