Telegram ve Bot Platformu

Telegram hakkında önceki yazılarımı hatırlayan yada okumuş olanlar şiddetli bir Telegram savunucusu olduğumu ve neden Telegram’ın WhatsApp‘tan üstün olduğunu anlatmaya çalıştığımı bilir 🙂

Bu yazılarımdan sonrada Telegram cephesinde elbette bir çok yenilikler oldu ancak bu yazımda Bot Platformu özelliğine değineceğim.

Bot nedir? diyen soran olursa kısaca : “ Bot, hedef siteye yazıldığı dile bağlı olarak belirli kodlarla bağlanıp belirli alanlar içinde ki (<table></table>, vs.) bölümleri alıp senin veri tabanına kaydetme işlemidir “ diye tanımlanır. Ağırlıklı olarak haber sitelerinde kullanılır, belirli adreslerden bilgileri çekerek veritabanına kaydeder parametrik yapıya görede otomatik yayına geçer yada pasifte bekler.

Bir başka bakış açısı Bot ilede bir tür web servisi, otomasyon gibi de düşünülebilir. Telegramda artık bu sistem var Telegram zaten API desteği vermekte idi aynı mantıkta API desteği ile Bot servisinide sundu.

Botlara basit olarak Telegram hesapları üzerinden opere edilen yazılım da diyebiliriz.

Peki ne yapar bu Telegram Botları?

Botlar ile herhangi bir amaca yönelik iş yapılabilir. Öğretim, Oyun, Arama, Yayın, Hatırlatma, Bağlantı, başka servisler ile entegrasyon yada internet üzerinden yapılabilecek farklı fikirler.

Botlar sonu bot ismi ile bitiyor testbot, readurlbot vs gibi. Kullanmak istediğiniz Bot’u arama ekranında bulduktan sonra tıkladığınızda karşınıza çıkan Start butonuna tıklayınca başlamış oluyorsunuz.

T04           T01

Burada 2007 de Steve Jobs’un iPhone lansmanındaki söz akla geliyor “Every application needs a slightly optimized set of buttons, just for it. 🙂

Botlar kullanıcıya görevler veya komutlar için özel klavyeler kullanma imkanı sağlıyor.

T02

Her geçen gün geliştiriciler tarafında Botlar üretiliyor şu sıralar en popüler olanlarsa şöyle sıralanabilir:

  • @ImageBot – herhangi bir isimle image arayin web arayip getirsin.

T04

  • @TriviaBot –trivia bilginizi test edin
  • @PollBot – kurmuş olduğunuz yada üyesi olduğunuz gruplarda anket yapın!
  • @RateStickerBot – yıldız oylaması yapın
  • @AlertBot – istediğiniz bir tarih ve zamana kendinize alarm set edin

T06

T07

  • @StoreBot – yeni botlar arayın ve puan verin yenileri çıktıkça size mesaj olarak gelsin

T01

T09

  • @InstaSave_Bot – foto url’sini girin foto Telegramınıza gelsin

T10

  • @B4Tbot – abone olun yeni çıkan botlardan haberinizi olsun!

T11

  • @Todobbot – yapılacak işlerinizi Telegram botları ile takip edin

T12

  • @ShortUrlbot – goo.gl url kısaltma servisinin Telegram versiyonu 🙂

T13

  • @UrlReaderbot – web sitesine ait linki kopyalayın okunur versiyonunu Telegrama getirsin

T14

  • @GetMusicbot – istediğiniz parça adı ile yada sanatçı adı ile arama yapın sonuçlar size gelsin isterseniz download edip dinleyin 🙂

T15

Evet Botlar Telegram ile başka bir boyut kazandı, Telegram anlık mesajlaşma uygulamaları arasında şu an gördüğüm en işlevsel uygulama!

Bir başka yazımda daha çok geliştiricileri ilgilendirecek olan  Visual Studio kullanarak .Net Platformu altında Bot yaratma ve kullanma konularına değineceğim.

Telegram ile ilgili daha önceki yazılarıma aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz

https://soykanozcelik.wordpress.com/2015/02/09/neden-whatsapp-yerine-telegram/

https://soykanozcelik.wordpress.com/2015/01/23/telegram-neden-whatsapp-tan-daha-iyi/

https://soykanozcelik.wordpress.com/2014/10/25/mesajlasma-uygulama-karsilastirmasi/

17 comments

  1. Ben de sizin tekinizim. Ekşisözlük’te ve diğer mecralarda sürekli över dururum haklı olarak. Yine takip ettiğim telegram başlığında sizin linkinizin paylaşıldığını görünce geldim buraya. Keşke herkes kullansa. Her şeyden önce insanlara özgür yazılımın faydalarını öğretmek gerekiyor sanırım. Ardından popüler kültürden sıyrılınca da yine mükemmel şeylerle karşılaşabileceklerini..

    GetMusicBot gerçekten harika. Keşke youtube’dan da çekebilse müzikleri. Soundcloud’da her zaman orijinal müzik olmayabiliyor, çoğunluk cover oluyor. Hiç cover denk gelmedi şu ana kadar ama merak ediyorum belki de ben rastgelmedim youtube kaynağı derlemesine. Belki de derliyordur diğer sayfalarda.

    Botlar gerçekten çığır açtı. Sadece kullanıcılar için değil biz geliştiriciler için de harika oldu. Telegram’den fazlasıyla faydalanabiliriz fakat yaygınlaşması bizim için de çok önemli. Web geliştiriciler olarak Whatsapp’e alternatif olarak Telegram kullanımına yönlendiren yazılar veya küçük bannerlar paylaşabiliriz bize ait projelerimizde.

    Şu anda göze çarpan ilk eksik bu konularda, benim için şudur:
    Botlar belirli sitelerden veriler çekiyor. Bu sitelere erişim kesilirse botlar da iptal olmuş olacak büyük ihtimalle. Yani a botu a sitesine bağlanıyorsa ve a sitesi kapanırsa, a botu da kapanmış olacak. Bunun için Telegram botlar için yerel mini hostingler paylaşabilir. Zaten yaptıkları işlemler çoğu zaman çoook çok ufak işlemler ve sunucu hissetmez bile.

    Yazınız için teşekkür ederim. Lütfen övmeye devam edin. Geçen gün destek hattında yarım saat sohbet ettiğimi hatırlıyorum destek çalışanıyla. Çok yardımcı oldular her konuda.

    Ben de yakında tekrar kendime ait, sıfırdan bir blog açacağım. Bu blogda Telegram’deki tüm fotoğraflarımızı otomatik olarak kaydeden otomasyon kodlarını paylaşacağım. Geçen gün 4000 adet fotoğrafımı 10 dakikada kaydettim. Normalde telegram backup’a izin vermiyor. Yani veriler şifrelendiği için mahkeme kararı da olsa veremiyorlar içeriklreinizi. Ancak uygun clientleri ile görüntüleyebiliyorsunuz dosyaları anlık olarak.

    • Tesekkur ederim:)
      evet botlar hayatimiza belkide ilk once Telegram ile girdi ama dün (30.3.2016) #Build2016 da MS bot teknolojilerini desteklemeye basladigini duyurdu 🙂
      Telegram’ın bu konuda da oncu ve ongorusu olmasi beni ayrica sevindirdi.

      Telegram’ın web sitesine call center vari bir entegrasyonunu yapti iseniz kodlari paylasirsaniz sevinirim c# asp.net ile varsa daha makbuldür 🙂

  2. Merhaba. Her ne kadar programlama bilgim sınırlı olsa da çok fazla ilgilendiğim bir konu yazılım teknolojileri. Özellikle android platformu ve uzun süredir kullandığım Telegram uygulaması üzerinde bilgi almak istediğim ve çalışmak istediğim konular. Özellikle Telegram bot ları ilgimi çekiyor. Sizden bilgi almak isterim eğer siz de uygun görürseniz. Fikirlerimi hayata geçirmek için desteğe ihtiyacım oluyor. Sıfırdan öğrenmek değil tabi ki ama en azından hangi yolları izleyeceğim konusunda sizden yardım alabilir miyim acaba? direk size ulaşabileceğim bir yol gösterirseniz sevinirim. teşekkürler.

    • Merhaba,
      bot teknolojisi gercekten cok kullanisli bu MS’ta farketti ve Telegram’ın reklamını istemeden olsa #build2016 da yapti 🙂
      cunku ortada ornek gosterebilecegi skype, slack vardi bir de Telegram…

      bot gelistirmek icin MS https://dev.botframework.com/ adresini duyurdu buradan MS hesabi ile giris yapip yeni bot olusturmaya baslayabiliyorsunuz,
      bundan baska bir de telegramdan alinmis API KEY e ihtiyaciniz var, bir bot hesabi yaratmis olmalisiniz falan…

      Bende henuz gelistirmedim ama onumuzdeki gunlerde bazı projelerimizde kullanmak dusuncesindeyiz.

      Bana tum sosyal medya hesaplarimdan ulasabilirsiniz hepsi soykanozcelik tabiki Telegram ilede onda da ayni
      @soykanozcelik veya telegram.me/soykanozcelik

  3. Selam sayın yetkili ben telegram kullanıcısıyım 2 adet kanal açtım ve bunları https://tchannels.me/ ekledim ama daha sonra bu kanal bilgilerinde eksiklik va yanlışlık olduğunu farkettim ve hesabımdan sildim daha sonra yeni kanal açtım ama bu yeni kanalımı https://tchannels.me/‘ ye ekleyemiyorum ama hesaptn sildiğim 2 kanal bu sitenin liztesinde ekli duruyor bunlerı silmenin bir yolunu bulamadım yeni kanalıda ekleyemiyorum yardımcı olursanız sevinirim.Saygılarımla;

  4. Selam Soykan bey Telegramda benim bir kanalım var kanalıma üye olanlara “Merhaba Hoşgeldiniz (üye isim) ve (kanal isimim) şeklinde otomatik mesaj gönderecek bir “bot” hazırlamak isityorum bunu hangi hazır botla veya nasıl yapabilirim. yardımcı olursanız çok sevinirim. Saygılarımla;

    • Telegramdan sorunuzu yanitladigimi hatirliyorum kanal ayarlari izin verirse yapilabilir ancak bir de @manybot inceleyip onunla bot olusturmanizi oneririm

Leave a comment